dinsdag 1 oktober 2013

DARA

En wie ben ik nou helemaal dat ik nog leef
met mijn wijntje en mijn bakje paprika-chips
om 17:05 op maandag

en wie ben ik nou helemaal dat ik nog leef
met mijn verse Buwalda’s Bonita uit de bieb in mijn tas
omdat ik ook een mening erover wilde
maar toen ik hem zag dacht:
"Oei ik wou dat ie niet zo dik was."

wie ben ik nou helemaal dat ik nog leef
met mijn tuinchagrijn over de bladeren van de boom van de buurman

ik die met mijn stomme kop gisteren een parkiet liet ontsnappen
omdat ik perse ‘s avond in het donker nog wilde voeren
maar die beesten zien niks in het donker
en raakten helemaal in paniek van dat rare mijnwerkerslampje op mijn kop
zijn vrouwtje schreeuwde nog moord en brand
maar haar mannetje vloog hoog en weg

wie ben ik dat ik al 39
en dat jij dat nooit niet meer
zo jonger dan mij

eergisteren twitterde je nog
'het gaat alweer wat beter'

nu ben je weg

en ik hier met de poes naast de computer
slaapt op de spreekbeurt van mijn zoontje
die zit nu alweer tien minuten in de auto een vers stripboek van de bieb te lezen
hij realiseert niet eens dat hij al lang thuis is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten