maandag 11 februari 2013

Hoogeveen Here I Come!

Lieve cabaret avonturiers uit Hoogeveen en omstreken,

Aanstaande vrijdag speel ik in theater de tamboer, en ik heb er zin in! Want Hoogeveen, dat moet wel een stad zijn vol slimme mensen met een goed gevoel voor humor. Ik denk dat omdat ik, voorafgaand aan mijn optredens, altijd research doe naar de plek waar ik ga spelen. En weet je wat ik las op de site van de gemeente Hoogeveen? Een heuse slogan om de stad te promoten. Niet iets simpels of voor de hand liggends als “in Hoogeveen ben je nooit alleen” maar: “Hoogeveen: met de hoofdletter H” Geweldig! Prikkelt meteen de nieuwsgierigheid. “Waar staat die H dan voor?” denk ik hardop. Gelukkig wordt daar op de site antwoord op gegeven. “De hoofdletter H staat voor de Dynamiek, Ambitie en Kwaliteit van Hoogeveen.” En die drie letters spellen dan weer DAK, subliminal message is dus: In Hoogeveen ga je uit je DAK! Geweldig, als je zo’n slogan door tien commissies heengedrukt krijgt, dan moet Hoogeveen een stad zijn gevuld met louter lach-grage liefhebbers van humor, met een heldere geest. En laat ik dat nou precies ook zijn! Dus Hoogeveen, ik voel, we hebben al een band, nu nog een date: vrijdag 20:15 in de tamboer. Ik ben er klaar voor, u ook?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten