donderdag 6 juni 2013

Kauw

Stomme kauwen. Alle stukjes brood en ander voer dat ik voor de kleine vogeltjes in mijn tuin strooi roven ze weg. Luid krijsend. Er is niks lieflijks aan een tuin voor zwarte schreeuwlelijken. Ze kruipen zelfs de konijnenhokken in om daar de brokjes uit de voerbakken te pikken. Nu is er een jong uit een nest gevallen in mijn tuin. Hulpeloos hupt ie rond, met z'n blauwe kraaloogjes. Voer voor een kat. Moeder kauw (of vader, ik heb geen idee van het kauwse zorgsysteem) cirkelt
krijsend boven mijn tuin. Ik heb het diertje toch maar gevangen en in een doosje met stro op het dak van het schuurtje gezet zodat pa en of ma de onnozelaar kunnen blijven voeren. Wat denk je? Die stomme vogel vloog meteen weer uit zijn pleeg-nest en crashte opnieuw in mijn tuin. Waar hij dus nu nog zit. Stomme kauw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten