zondag 9 juni 2013

Oorlog

Mijn achtertuin grenst aan de Rijksweg N247 en dat geeft geluidsoverlast. In de zomer komt daar nog bij dat de ophaalbrug iets verderop vaak open moet om plezierbootjes door te laten en dan staat er vaak een lange file auto's achter ons huis. Veel auto's zetten, zoals het hoort, de motor dan uit. Maar er zijn er ook die het niet doen. Ik heb het nu een paar keer gewaagd om daar, als ik met mijn hond er langswandelde, iets van te zeggen. Dat is nooit een goed idee. In het universum van de eigen auto waant iedereen zich God. Een inbreuk van buitenaf op dit gecreeerde vacuum wordt per definitie ervaren als een zeer agressieve oorlogsverklaring. "Ik doe mijn motor pas uit als jij zorgt dat er geen boten meer langsvaren in de zomer!" beet een tractor bestuurder mij toe, terwijl ik groen zag van het happen in zijn dieselpluim. "Bemoei je met je eigen zaken trut!" zei vanmorgen een verder keurig gesoigneerde vijftiger in een lease-bak. Ik pobeer altijd rustig te blijven en me niet te laten verleiden tot terugschelden. Deze keer wenste ik de meneer maar "verder een vrolijke dag en een beter karakter" toe. Ondanks dat de heren zich nogal als alpha mannetjes gedragen hoop ik toch dat ze de volgende keer als ze bij 'onze' brug staan iets minder ontspannen hun auto laten ronken. En tenminste 1 keer hun spiegeltjes checken of die vervelende bemoeial met die hond er ook aankomt. Want die is ook een beetje op oorlogspad inmiddels.




3 opmerkingen:

  1. Ik zal er ook op letten... Sorry van de stank...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Moeder aarde en ik zijn je dankbaar Anoniem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geachte Mevrouw Liesker,
    Ik betaal extra veel wegenbelasting om met mijn kennelijk asociale automobiel lekker te mogen gassen en zonder roetfilter de meest schadelijke uitlaatgassen de lucht in te pompen. Lees het goed: ik betaal extra! Heel veel EXTRA. Dus zal ik ook ultiem gebruik maken van de aangekochte vergunning tot het uitstoten van zoveel mogelijk schadelijke en stinkende gassen. Voor het intrekken van deze vergunning stel ik voor dat u zich wendt tot de politiek die het mogelijk heeft gemaakt om deze vergunning te kopen. Denkend aan u, de Nederlandse natuur en mijn achterkleinkinderen zal ik mijn choke nog eens extra uittrekken en gas bijgeven als ik voor uw (?) ophaalbrug sta. De enige toekomst, mijn toekomst, houdt tenslotte op als ik er niet meer ben, een ander zijn of haar toekomst interesseert me hoegenaamd niet. Zeker niet van mensen wiens territorium niet ophoudt bij de vastgelegde grens maar die alles binnen hun blikveld (en kennelijk ook neusveld) als hun territorium beschouwen. Over een gecreëerd vacuüm gesproken......
    Een stinkende groet,
    Jhr. Renier de Geloes

    BeantwoordenVerwijderen